Miten päästä nuuskasta eroon?

Aiheet

Miten päästä nuuskasta eroon?

Mennään suoraan asiaan. Koska jokainen meistä on erilainen, toimii myös hieman eri konstit jokaiselle. Kuitenkin yhteistä meissä on se, että jokainen ihan varmasti pystyy pääsemään nuuskasta eroon, kunhan vaan sen oman keinon oivaltaa.

Päätä etukäteen milloin aiot lopettaa. Lyö päivä lukkoon ja valmistaudu siihen kunnolla henkisesti, että kohta rytisee. Preppaa itsesi kuntoon tulevaan koetukseen. Se ei varmasti ole helppoa. Mitä paremmin valmistaudut, sen paremmat tsäännsit sulla myös on onnistua.

Vahvista päätöstäsi hiljalleen. Älä pidä lopettamista omana tietonasi, vaan huutele siitä pitkin kyliä ja tee siitä numero. Näin sulle kertyy enemmän painetta onnistua. Voit kertoa lopettamisesta vaikka frendeille, perheelle, opettajalle, miksei naapurin Penalle.

Pidä päiväkirjaa nuuskan käytöstäsi. Tää kuulostaa vähän pälliltä, mutta se toimii samalla idealla kuin salipäiväkirja. Kun sä näet sun edistymisen paperilla, sun on helpompi seurata sitä ja kehittää suoritustasi. Sä nostit viimeviikolla penasta 60 kg niin tällä viikolla lisäät ne pienimmät rinkelit mitä löydät ja nostatkin 62,5 kg. Eli huomattavasti enemmän kun viime viikolla 🙂 Kehitystä!

Sama koskee nuuskaamista, mutta obviously toiste päin. Tänään meni 6 mörköä, ylihuomenna 5 ja yliyliyli huomenna enää 3 jne. Vähennä siis annosten lukumäärää hiljalleen.

Vähennä käyttöaikaa. Tänään 30 minuuttia huulessa, huomenna 25 minuuttia jne.

Valmistaudu tukaliin tilanteisiin, niin pääset helpommin nuuskasta eroon. Tee gameplan siltä varalta että pää räjähtää ja niksat ovat sietämättömät. Hanki valmiiks herkkuarsenaali, joka on lähellä kun himo iskee. Herkuilla meinaan esim. jotain hyviä karkkeja, pastilleja, juotavaa whateva. Jotain mikä saa sun ajatukset siitä nuuskasta muualle. Xylitolpurkka nyt ois ehkä se paras vaihtoehto mutta jos lopettaminen vaatii runsaasti karkin mässäämistä – sanoisin että go for it.

Pyydä kavereilta tukea. Haasta myös muita tyyppejä mukaan, jolloin tästä tulee kisa, ja se saattaa motivoida paremmin. riippuu toki kuinka kilpailuhenkinen olet 😉

Hae tietoa ja tukea lopettamiseen. Tietoa on runsaasti netti pullollaan. Jos et tiedä MIKSI lopettaminen on parempi vaihtoehto kuin nuuskaamisen jatkaminen, ota asioista selvää.

Pidä nuuska pois silmistäs. Tää voi olla semi tärkeäkin seikka. Puhuit että sulla on nyt viimeinen kiekko meneillä. Älä hanki lisää ja pistä myös kiertoon kaikki jemmakätköt tyyny alta (me kaikki tiedetään että siel on kiekko). Riisu itses aseista kokonaan. Ei toimi jos sul on houkutuksia liian lähellä.

Lisäksi rahapuoli on myös ihan hyvä moottori tässä. Rahaa voi mennä yllättävänkin suuria summia nuuskaamiseen. Laske paljonko sulla menee vuodessa. Pistä sama summa joka sulla palaa nuuskaan joka viikko/kuukaus sivuun. Vaikka johonkin päheeseen lasipurkkiin jota voit ihailla sitä mukaan kun sinne kertyy massia 🙂 Päätä etukäteen mihin pistät nämä rahat, eli mikä on sun palkinto joka odottaa sua sit KUN onnistut.

Käytä ulkopuolista apua. Juttele asiasta koulun tai kunnan terkkarin kanssa ja kerro aikeistasi. He eivät kantele porukoille salassapitovelvollisuutensa takia.

Lataa Erovirasto-appi! Meillä ei ole takuita siitä, kuinka hyvin appi toimii mutta ilmeisesti melko hyvin. Kannattaa ainakin kokeilla.

Erovirasto-app – Fressis

Hyvin se menee! Uskon suhun!

– Seba

Sinun antama palaute on meille hyödyllistä. Kerro mitä mieltä olit vastauksesta. 

Edellinen Miksi nuuskasta tulee yleensä höpsö olo ja kävelykin joskus herpaantuu?
Seuraava Oon huomannut että nikotiinivalmisteiden käyttö (esim. nikotiinipurkka tai nikotiinipussit) tuottavat erityisen keskittyneen olotilan, mikä tuntuu hyvin optimaaliselta opiskeluhetkien kannalta. Mistä tämä johtuu ja onko tämä oikeasti satunnaiskäytössä hyödyllistä? Esimerkiksi tenttiviikoilla? Onko saman melkein zen-maisen olotilan saavuttaminen mahdollista myös ilman nikotiinituotteita?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.